Vår vision

Elim nämns i Bibeln som en av lägerplatserna för israeliterna under uttåget från Egypten. Elim är belägen på Sinaihalvöns västra sida, troligen vid Wadi Gharandel, en oas 100 km sydöst om Suez.
Enligt 4 Mos 33:9 fanns det vid Elim tolv källor och sjuttio palmer och där slog israeliterna läger efter att ha vandrat från Mara cirka 25 kilometer norr därom.

Våra pastorer

Vårt pastorspar Ingmar & Tina Aronson har arbetat i Elim sedan hösten 2018.
Ingmar har en filosofie kandidatexamen i teologi och har tjänstgjort som pastor på heltid i olika församlingar i över 20. Han är passionerad att undervisa från bibeln och att sprida evangelium. Ingmar är en uppskattad pastor och lärare.
Tina har en filosofie kandidatexamen i teologi och ledarskap och har fungerat som ledare i olika kyrkor i över 20 år. Hon är dessutom utbildad socialarbetare. Tina delar Ingmars hängivenhet att bygga församlingen och sprida evangelium. Hon är en uppskattad evangelist och predikant och arbetar mycket med ungdomarna och kvinnorna i församlingen.

Ingmar and Tina Aronson